Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Specyfikacja techniczna magazynków
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Magazynki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
entropus
Administrator
PostWysłany: Czw 22:15, 15 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

AndAway napisał:
Czy musi byc fizycznie wyciagany magazynek? Nie wystarczy przycisk?

ASGowcy to ciężki przypadek. Trzeba by system był bardziej realistyczny niż wojna. Więc zmiana fizyczna magów, selektor ognia, inne takie pierdoły, to istotna rzecz.

Ale zaczynamy od czegoś nie hiper wybajerzonego. Jak będzie dobrze strzelać i dobrze łapać strzały, dobrze reagować na spust i łatwo będzie to zintegrować z AEGiem, to jest super.

Później - magi i selektor ognia.

Później - granaty, miny.

W tym dziale piszemy i się zastanawiamy, ale priorytet to inne działy.

Teraz w sumie to dział Replika, czyli jak wsadzić takie systemy jak Ty i Haggis złożyliście do AEGa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
lup
PostWysłany: Czw 22:59, 15 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 04 Gru 2008

Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3miasto

1. Wiesz zmiana magazynków to cały klimat. Musisz je nosić ze sobą, kontrolować ile Ci zostało załadowanych i często zmieniasz decyzje w zależności od ilości i dostępności amunicji. Nie ma to znaczenia gdy gra się w pomieszczeniach lub na małym obszarze ale gdy zaczynasz grać w lesie, na większych odległościach, a waga twojego ekwipunku zaczyna grać dużą rolę to ma to duuuuuże znaczenie. To jest część klimatu milsimów i m.in. to odróżnia je od speedballowych nawalanek czy LT na arenach.

2. Pomysł z EEPROMami do mnie trafia, a połączenie tego z jakąś ich aktywacją typu np. pomysł Loarta z przeładowaniem (w takich m4 czy m16 w zasadzie po włożeniu maga przyciska się powiedzmy "guzik" i tyle) aby uniknąć podpięcia na gorąco powinien zadziałać. Można wciskać guzik, ale cała zabawa jest m.in. w pustych i pełnych magazynkach, które trzeba zmieniać Smile

3. Wyświetlacz dalej wyrzucił bym do skrzynki amunicyjnej/bazy Very Happy Tak, wiem daleko chciał bym pójść z tym realizmem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szpargał
PostWysłany: Pią 0:28, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Może w weekend przetestuję wymianę EEPROM'a na gorąco w systemie i opiszę wyniki. To wydaje się najlepsza opcja, wszyscy są zgodni.
Naciśnięcie guzika po włożeniu nowego maga jak najbardziej, symuluje to zrzut zamka i wg mnie jest konieczne - zawsze się tego uczy przy obsłudze broni.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Pią 2:28, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

no to super:) masz pomysł, jak zamontować to replice?

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szpargał
PostWysłany: Pią 9:46, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Moduł sterujący całością nie będzie duży, to bardzo prosty układ więc zmieści się albo w puszce albo w replice. Do EEPROM-a będą wyprowadzone styki w gnieździe magazynka i już.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Pią 11:30, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

co do modułu sterującego - patrz postępy prac/Haggis i AndAway. co do umieszczenia w replice - dział replika/opcja nr 1 i opcja nr 3.

niejasno się wyraziłem, chodziło mi o umieszczenie tych eepromów w magazynkach i tego styku w gnieździe maga, żeby to się solidnie tam trzymało.

popatrz na dział replika i tematy opcja 1 (zewnątrz) i opcja 3 (tani chinol). pomyśl jak to zrobić w takich układach, gdzie byłoby łatwiej.

druga rzecz. da się to zrobić w microMT? tzn zmienić protokół, żeby trzeba było zmienić maga fizycznie, na "świeżego"?

/edit ważne rzeczy dzieją się w dziale "postępy prac". tam każdy opisuje, co robi dokładnie. w pozostałych działach trochę bardziej ogólne porady, jak coś zrobić.
ważny dział to "replika". tam jest ogólny opis, jak będzie system przyczepiony do guna.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Pią 12:44, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Sob 13:58, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

AndAway napisał:
Ustalmy jedno. Jak sobie wyobrazacie magazynki? Pewnie jako pamieci EEPROM. Ok. Kazdy musi miec zapisane indywidualny ID oraz liczbe pociskow. System, po wlozeniu magazynka musi odejmowac pociski w miare strzelania i zapamietywac kazdy wsadzony ID lacznie z iloscia pociskow wystrzelonych/pozostalych. Teraz zakladamy ze kazdy bierze po 5 magazynkow na gre - przy 10 osobach to jest 50 kosci, ktore trzeba odpowiednio zaprogramowac przed kazda gra. Oczywiscie ktos powie, ze po co ID, moga byc wszystkie takie same. Otoz no pewnie ze moga, przy ogromnej ilosci zaufania do pozostalych graczy, bo jaki to problem 'nabic' sobie eepromy wieksza iloscia nabojow, albo zrobic system 'szybkiej podmiany kosci' w polu.


przelejam uwagę AndAway'a z działu o protokole.

/powiem tak - bardzo fajnie zrobić jakiś system, żeby był niewrażliwy na oszustwa.dla mnie np sensory w LT już są niewrażliwe, bo będzie widać, że ktoś je czymś zasłania.

ale jak się niektórych rzeczy nie da tak zrobić, albo będzie dużo czasu czy kasy wymagać, to pamiętajmy, że ludzie ogólnie przyznają się do bycia trafionym w ASG. tak więc proszę o optymalizację ilości wysiłku poświęcanego na ten problem.

fizyczna zmiana magów być musi. co do ochrony przed jakimiś tam wymianami z kolegami, to ja też bym się bardzo cieszył, żeby tak było. nie byłoby się wtedy do czego przyczepić,i nikt by nie płakał,że "tamta drużyna to se po 2 magi nosi,i se podmienia".

wcześniej był jakiś pomysł z kondensatorem czy czymś takim, jak mag jest pusty, to kondenstaor się wyładowuje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Sob 14:26, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
lup
PostWysłany: Sob 18:19, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 04 Gru 2008

Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3miasto

ID chyba nie jest ważne. Nie mam nic przeciwko oddaniu swoich magów koledze kiedy schodzę/odpadam z gry, bo dostałem.

Ładowanie magów mozna chyba załatwić proponowana juz skrzynką amunicyjną. Ustalamy czy w danej grze może ona być noszona lub ukryta gdzieś do doładowań w czasie gry czy w tej akurat grze ładujemy magi tylko przed grą czy jeszcze inaczej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
haggis
PostWysłany: Sob 18:44, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 11 Sty 2009

Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

do przeładowania magazynku trzeba tylko zewrzeć styk na chwilę,
można zrobić magazynek w którym styk się zapada i nie odskakuje zwierając tylko na chwilę.
Prostota jest najważniejsza.
taki magazynek po grze rozkręcasz i wysuwasz zapadkę


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
lup
PostWysłany: Sob 21:08, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 04 Gru 2008

Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3miasto

To już lepiej bez rozkręcania zrobić otwór w który wkładasz coś (jakiś klucz) aby go zresetować, bo każde rozkręcanie wiele osób przerasta.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alastor
PostWysłany: Pią 17:15, 23 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 18 Sty 2009

Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

Lepiej zrobić to elektronicznie, bo wtedy w polu byle czym nie zresetujesz maga, w przeciwieństwie do 'klucza'.
Czy istnieją jakieś malutkie kostki pamięci które da się wepchnąć w dziurę 6mm? wtedy byśmy mieli problem z głowy totalnie, wcisnąć układ do dziury na kulki, zakleić taśmą zwalniacz blokady, styki na wierzchu, w wewnątrz repliki jakiś 'cycek' który będzie wchodził w magazynek, i łączył się z pamięcią.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ozyg
PostWysłany: Śro 18:14, 28 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Najzwyklejsza kostka 1-wire EEPROM ma dwa styki i jest maleńka. Zmieści się bez problemów. Gorzej z połączeniem, bo "cycek" nie może być byle jaki. Jack albo minijack wydają się niezłe, ale żeby osadzić gniazdo w magazynku trzeba by go rozłożyć.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Magazynki Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare