Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Prototypy Haggis
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Postępy prac
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hellmanns
PostWysłany: Czw 20:50, 15 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 28 Gru 2008

Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nowy Żmigród

Entropus, rozpedzasz się strasznie. Pierwsza wersja powinna być low tech i low cost, w pełny dostepna i latwa w złozeniu tak, żeby można było tanio złożyć, spróbować, przetestować i ewentualnie rozbudować.
To tylko moje zdanie i jak tak to wszystko wiedzę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Czw 21:13, 15 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

gwoli wyjaśnienia. ta wersja jest low tech, low cost, i latwa w zbudowaniu.

/edit: hellmans, Ty czytasz co ludzi piszą w postach wyżej?
entropus napisał:
mi opcja minimum też wystarczy,nie muszę mieć dźwięków przeładowania itp.
cóż, lepiej do wakacji złożyć z 50 zestawów po 100pln i to jakoś rozesłać po Polsce po kosztach złożenia i kuriera, niż do następnych Świąt się pitolić z opcją exclusive.
dalsze rozmowy o strategii do działu zarządzanie, albo będę kasował posty.nie zajmuj miejsca w wątku służącym budowie zestawu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Czw 21:21, 15 Sty 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Czw 23:49, 15 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Haggis, czy możesz złożyć parę zestawów LT? Fajnie by było, gdybyście to wspólnie z AndAwayem robili - w sensie podzielili się po równo pracą.

Montaż w tym chinolskim AEGu,o ile sprawa nie byłaby super trudna, można zostawić użytkownikom, np. mi Smile

EDIT: ważne, wrzuć zdjęcia, jeśli możesz, jak to w środku jest zrobione. chodzi o umieszczenie płytki, spustu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Pią 0:00, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
haggis
PostWysłany: Pią 9:12, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 11 Sty 2009

Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice


tak wygląda wnętrze kałacha,
ze względu na oszczędności wstawiłem zasilanie bateriami 9v ale pasowało by wszystkie powyżej 7,2v
bajzel w kablach to efekty wykorzystywania tego co ma się w domu, wszystko poklejone jest klejem na gorąco (świetne narzędzie).
w lufie jest czerwona dioda do imitacji błysku
w magazynku jest kawałek złomu do obciążenia karabinu więc miejsca jeszcze trochę by się znalazło na więkrze baterie czy wyświetlacz albo elektronikę dźwiękową z zabawki


a tak wygląda płytka microMT
Tranzystory nie muszą być na podstawkach uniwersalnych ale źle mnie sie je lutowało.
schematy ściągnąłem z [link widoczny dla zalogowanych]
programator zbudowałem sam na płytce uniwersalnej (koszt za elemęty z płytki zapłaciłem 3,70 zł)
program do niego był darmowy a hex file z programem procesora był na stronie głównej milesa.


a i jeszcze jedno nie ma w MT selektora ognia
ja uważam że i tak nie ma sensu bo przeciwnika z regóły trzeba trafić więcej niż raz, tryb strzelania wybiera się podczas programoowania(ciągły, pojedynczy, seria np po 3)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez haggis dnia Pią 9:20, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Pią 11:33, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

o, fajnie wszystko widać Smile

co do selektora ognia: przeciwnika wystarczy trafic raz lub dwa razy (w moich stronach, jeśli chodzi o rozgrywki ASG, jest 1-2 Punkty Życia), no i przydaje sie moc czasem zmienic z auto na semi. ale na razie mozemy sie obejsc bez.

co do maga: docelowo magi maja byc wymienne. na razie mozna sie obejsc bez, chyba że coś Szpargał wymyśli na weekendzie.

zaznaczam, ze to są dość istotne kwestie jeśli chodzi o realizm rozgrywki. wymiana magów to frajda i lekkie utrudnienie. selektor to pomocna rzecz. bez obu tych rzeczy spada ostro realizm.w długiej perspektywie trzeba je dołączyć, na razie można się obejść.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Pią 11:36, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Czw 13:26, 22 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Haggis
Wspomniałeś o jakimś tanim programatorze do PICów. Masz jakiś schemat i ewentualnie program do obsługi?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Czw 15:28, 22 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Loart: potrzebujesz gotowca czy DIY?

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Czw 23:34, 22 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Cokolwiek byleby ruszyło za pierwszym razem. Jakiś pewny, sprawdzony układ. Wystarczy schemat połączeń. Resztę zaprojektować to 5 minut roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
haggis
PostWysłany: Pią 14:27, 23 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 11 Sty 2009

Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice


Pin 1 (white wire) MCLR -> Pin 4 of the PIC (MCLR/VPP)
Pin 2 (green wire) VDD -> Pin 1 of the PIC (VDD/+5V)
Pin 3 (pink wire) GND -> Pin 14 of the PIC (GND/VSS)
Pin 4 (yellow wire) PGD -> Pin 13 of the PIC (DATA)
Pin 5 (grey wire) PGC -> Pin 12 of the PIC (CLOCK)
Pin 6 (brown wire) PGM: Not Connected

tu masz programator do pic 16f684 (microMT)
a programujesz go programem Winpic
tu masz stronke jak koleś programuje milsa
[link widoczny dla zalogowanych]

sorki że tak późno ale jakoś sesja ściga

edit:dodałem rozpisane piny do procka


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez haggis dnia Pią 14:29, 23 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Pią 14:34, 23 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Jesli potrzebujesz pewny programator (nie typu JDM) no na [link widoczny dla zalogowanych] poszukaj pic-burner.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Śro 23:09, 11 Lut 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Dobra. Złożyłem swoje pierwsze MicroMT. Póki co jeszcze bez soczewek, jedynie w celach testowych na odległość 5cm. Strzelać strzela (wysyła wiązkę). Można zmienić ustawienia z kompa przez RSa. Problem tylko w tym, że nie reaguje na strzały.
Dysponuje tylko jednym układem póki co, więc sprawdzałem go na zasadzie "samobójstwa" - czujnik i emiter są podpięte do jednej MicroMT. Na wyjściu czujnika po podłączeniu do karty dźwiękowej pełniącej role oscyloskopu pojawia się sygnał. Procek go jednak nie interpretuje.

I teraz pytanie czy tak powinno być? Znaczy czy to prawidłowe, że MicroMT nie reaguje na strzały samobójcze w swoje własne czujniki? Czy może jednak coś jest nie tak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Loart dnia Śro 23:13, 11 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Śro 23:31, 11 Lut 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Nie wiem, bo nie korzystam z microMT. W MT kazdy zestaw ma inne player ID, w microMT player ID jest dla wszystkich takie samo wiec teoretycznie powinno dzialac. Masz zaznaczone friendly-fire?

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Śro 23:46, 11 Lut 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Tak. Brałem pod uwagę, że wszyscy mają to samo ID i ustawiłem Friendly-Fire.
Zastanawia mnie raczej czy procesor w czasie nadawania przyjmuje przerwania od czujników. W każdym razie powinien.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
haggis
PostWysłany: Czw 18:46, 12 Lut 2009 Powrót do góry


Dołączył: 11 Sty 2009

Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

procek rozpoznaje swoje id , nie można się postrzelić z niego
żeby strzelać trzeba mnieć 2 Sad
sprawdziłem jeszcze na wszelki wypadek, inna broń działa ale ta której są odbiorniki już nie.

nic tylko zbudować trzeba drugi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Czw 19:03, 12 Lut 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

No właśnie skończyłem na szybko budować drugi i już sprawdziłem. Wydają się działać ok. Znaczy jeden nadaje i drugi odbiera poprawnie. Nie jest to raczej kwestia ID bo oba mają ustawione "Red 40".
Skłaniałbym się w stronę tego, że procek w czasie strzelania nie reaguje na przerwania od czujników. Ale nie jestem tego w 100% pewien - nie miałem wcześniej do czynienia z PICami i nie wiem jak działa program dla MicroMT.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Postępy prac Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare