Home
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alastor
|
Wysłany:
Wto 10:01, 24 Mar 2009 |
|
|
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
|
Zastanawiam się czy istnieją w ogóle jakieś metody programistyczne pozwalające odczytywać dwa rodzaje kodowania na raz, np sygnał jest sprawdzany pod kątem kompatybilności z milestagiem i WoW. Jeśli sygnał będzie kompatybilny z którymś to dawana jest odpowiednia reakcja. To by pozwoliło na granie razem replikami low tech i high tech.
Mam na myśli:
Procek odbiera sygnał>procek sprawdza czy to poprawna paczka danych milesa(bądź innego zaawansowanego protokołu, np rc5)>jeżeli nie jest to poprawna paczka analizuje go pod kątem kompatybilności z WoW(bądź innym równie prostym i tanim do zbudowania).
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
cupal
|
Wysłany:
Wto 14:02, 24 Mar 2009 |
|
|
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeżeli będą na tej samej nośnej i z taką samą długością bitu -- to coś by się może dało zrobić w sofcie.
Natomiast trudniej byłoby, gdybyś miał dwie nośne -- wtedy może być potrzeba zbudowania oddzielnych detektorów.
Także różne długości bitów sprawiałyby duży problem -- odczyt bitów jest szeregowy, synchroniczny. Jak będziesz miał różnice czasu bitów rzędu 10%, to od 10 bita w pakiecie zaczynasz odczytywać źle.
Oczywiście, można zrobić oddzielną ścieżkę do odczytu dla każdego protokołu-- ale znowu, to jest duplikacja modułów.
Ewentualnie do rozważenia jest zworka, przełączająca tryb. To by pewnie dało się zrobić w sensowny sposób - bo w danym momencie odczytujemy tylko jeden protokół, więc mamy jedno taktowanie, itd.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Alastor
|
Wysłany:
Wto 19:00, 24 Mar 2009 |
|
|
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
|
Nie nie, mi chodzi o użycie tego samego zestawu emiter-detektor, tej samej fali nośnej, a np żeby kodowanie high tech było rc5, a jako drugie coś a'la World of Wonders. Czasy przesyłu jednego bitu można przecież zmienić i w jednym i w drugim żeby dopasować je do siebie. Po prostu chodzi mi o to czy się to da zrobić za pomocą samego programu na procku. Żeby repliki hightech i low tech mogły się wymiennie strzelać, tyle że high tech rozpoznawałyby bajery typu id gracza, a low tech były pozbawione wszelkich tego typu bajerów, trafienie = zapalenie diody.
W sumie zmiana protokołu na prostszy nie jest trudna do zaszycia w programie, chodzi mi o to czy da się zmusić procek do rozpoznawania dwóch protokołów.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
AndAway
|
Wysłany:
Wto 21:09, 24 Mar 2009 |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jasne, ze sie da. Wystarczy zwiekszyc czestotliwosc samplowania sygnalu, reszta to juz soft.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Alastor
|
Wysłany:
Wto 22:01, 24 Mar 2009 |
|
|
Dołączył: 18 Sty 2009
Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń
|
To już się domyśliem, szybsze próbkowanie i już widać różnice, tylko ja jestem zbyt cienki bolek z programowania procesorów i nie wiem jak to zrobić
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|
|