Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szpargał
|
Wysłany:
Pon 9:53, 05 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wybór nośnej to najmniejszy problem. Ja robiłem na 36kHz bo akurat takie miałem odbiorniki. Ozyg robił na 40kHz i też działało, więc nie widzę problemu.
Odbiornik na 36kHz są popularne i dostępne, bo wiele urządzeń zdalnego sterowania działa na tej właśnie częstotliwości.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
|
|
haggis
|
Wysłany:
Pon 8:30, 12 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
zbudowałem system na micro MT (najlepsze na początek do majstrowania)
ja mam zrobione bronie na odbiornikach 40kHz a opaska z czujnikami est na złączu telefonicznym rj11, więc jak się zmieni częstotliwość to podpinam MTconfig i wpinam inny zestaw odbiorników
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
entropus Administrator
|
Wysłany:
Sob 13:36, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 307 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
nie wiem,czy to miejsce na takie dyskusje,no ale się spytam:)
brakuje chyba w microMT jak i w MT dwóch rzeczy. zmiany magów (fizycznej) i selektora ognia(w czasie walki). czy da się to zrobić w microMT lub w MT?
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
AndAway
|
Wysłany:
Sob 13:43, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ustalmy jedno. Jak sobie wyobrazacie magazynki? Pewnie jako pamieci EEPROM. Ok. Kazdy musi miec zapisane indywidualny ID oraz liczbe pociskow. System, po wlozeniu magazynka musi odejmowac pociski w miare strzelania i zapamietywac kazdy wsadzony ID lacznie z iloscia pociskow wystrzelonych/pozostalych. Teraz zakladamy ze kazdy bierze po 5 magazynkow na gre - przy 10 osobach to jest 50 kosci, ktore trzeba odpowiednio zaprogramowac przed kazda gra. Oczywiscie ktos powie, ze po co ID, moga byc wszystkie takie same. Otoz no pewnie ze moga, przy ogromnej ilosci zaufania do pozostalych graczy, bo jaki to problem 'nabic' sobie eepromy wieksza iloscia nabojow, albo zrobic system 'szybkiej podmiany kosci' w polu.
Jesli chodzi o selektor ognia to mozna go zrobic zupelnie nie ingerujac w MT.
Pozdrawiam
/wrzuciłem Twoje uwagi co do magów do działu o magach.
http://www.lasertag.fora.pl/magazynki,20/specyfikacja-techniczna-magazynkow,107-15.html
pozdr,entropus.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Loart
|
Wysłany:
Sob 14:11, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
AndAway napisał: | Otoz no pewnie ze moga, przy ogromnej ilosci zaufania do pozostalych graczy, bo jaki to problem 'nabic' sobie eepromy wieksza iloscia nabojow, albo zrobic system 'szybkiej podmiany kosci' w polu.
|
Na tej zasadzie można też zakładać, że gracze będą zaklejać czujniki izolką, żeby nie zliczały trafień. Powiedziałbym, że to nawet prostszy sposób na oszukanie przeciwnika niż przekładanie EEPROMów czy doładowywanie ich w czasie gry. Mimo wszystko - trochę zaufania do grających się przyda.
/uwagi co do magów w dziale o magach.
http://www.lasertag.fora.pl/magazynki,20/specyfikacja-techniczna-magazynkow,107-15.html
pozdr,entropus.
Druga sprawa.
Co z częstotliwościami "carrierów"?
Na czym w końcu zostaje? 36kHz? 40kHz? Bo nie wiem jakie TSOPy zamawiać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Loart dnia Sob 14:13, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
AndAway
|
Wysłany:
Sob 15:53, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
TSOP4856
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
szpargał
|
Wysłany:
Sob 16:05, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 53 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
AndAway napisał: | TSOP4856 |
a nie TSOP4836?
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
Loart
|
Wysłany:
Sob 16:18, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 36 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów
|
MILES może korzystać z 56kHz.
Osobiście optuję jednak za 36kHz (dostępność na rynku) lub 40kHz (łatwo uzyskać dzielnik dla kwarcu 4, 8 albo12MHz)
Poprawka
MILES korzysta z 38kHz, 40kHz i 56kHz.
Nie wiem skąd mi się wzięło 36 kHz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Loart dnia Sob 16:21, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
AndAway
|
Wysłany:
Sob 16:20, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
TSOP4856 Milestag obsluguje 40 i 56kHz. WoW 56, wiec zeby byla opcja kompatybilnosci polecam 4856
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AndAway dnia Sob 16:20, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
haggis
|
Wysłany:
Sob 18:51, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 11 Sty 2009
Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice
|
ja mam w domu 40 ale nie ma problemu z innymi złącza na odbiorniki pomagają w szybkiej wymianie na inne
to że WoW ma 56kHz nie daje kompatybilności jest bardziej prymitywny w porównaniu z mt, to jest jak pilot innej firmy do telewizora (to do laików)
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
lup
|
Wysłany:
Sob 20:24, 17 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 04 Gru 2008
Posty: 149 Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: 3miasto
|
WoW bym sobie odpuścił i nim nie przejmował ostatecznie. Jakie są argumenty żeby zostawić taką opcję w ogóle? MilesTag stał się nowym standardem dla wielu. Problem zgodności z innymi zawsze może wystąpić. Tylko czy mamy się martwić na zasadzie "a jak kiedys ktoś na jakąś imprezą poza Polską się wybierze"?
Zastanawiałem się, czy 36, czy 40 czy 56 i uważam, że AndAway ma rację. Najrozsądniejsze chyba na dziś wydaje się 40.
Post został pochwalony 0 razy |
|
|
AndAway
|
Wysłany:
Nie 12:01, 18 Sty 2009 |
|
|
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 107 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja i tak zostaje przy 56 poniewaz mam ich juz prawie 200 zainstalowanych
Haggis: MilesTag daje w standardzie wybor protokolu, moze to byc MT lub WoW. Wystarczy wybrac odpowiednia opcje w menu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez AndAway dnia Nie 18:40, 18 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|